انشای مقایسه ای با موضوع: ناسازی معنایی انشا مرگ و زندگی

بعضی چیزها از دو جنس ناساز هستند مانند مرگ و زندگی کـه در نگاه اول درون تضاد کامل هستند. ناسازی معنایی انشا اگر آنـها را درون کنار هم نگاه کنیم، ناسازی معنایی انشا این قیـاس شفاف‌تر مـی‌شود.

مرگ همانند خواب هست و زندگی همانند بیدار شدن از آن.

مرگ بی هنگام درمـی‌زند که:«هان! آمدم که تا یکی از شما را ببرم و غمگینتان سازم!»؛ اما زندگی هر روز بـه ما لبخند مـی‌زند که:«های! بیـایید با هم باشید و شادی کنید».

مرگ نمـی‌تواند ادامـه داشته باشد، یک لحظه هست و تمام! بالا و پایین ندارد. ناسازی معنایی انشا اما زندگی همانند رودخانـه‌ای جاری هست که درون مسیر خود از مناطق مختلف مـی‌گذرد. گاهی از کنار سبزه‌زاری زیبا و گاهی از مـیان صخره‌های سنگی کـه حرکت زندگی را سخت یـا دلپذیر مـی‌کنند.

مرگ مثل یک راز است. رازی کـه چگونگی آن را نمـی‌دانیم و هرگز، یـا حداقل که تا زمانی کـه در این دنیـا هستیم، نخواهیم دانست کـه چیست. زندگی هم یک راز هست اما رازی کـه مـی‌توانیم بـه آن پی ببریم و همـیشـه دانشمندان و عالمان کوشیده‌اند رازهای زندگی را کشف کنند.

زندگی به منظور انسان‌های مختلف فرق دارد. بعضی درون رفاه و آسودگی و بعضی درون فقر و بدبختی بـه سرمـی‌برند. اگرچه اتفاقات قبل از مرگ و جان کندن یـا نکندن ممکن هست متفاوت باشد اما آن لحظه کـه جان از بدن خارج مـی‌شود، به منظور همـه بـه یک صورت است.

در این قیـاس و سنجش دیدیم کـه زندگی زیبا و مرگ زشت است. اما یـادمان باشد کـه زندگی درون این دنیـا حتی درون بهترین حالات هم با سختی همراه است. اگر ابدی باشد، ملال‌انگیز مـی‌شود و آدمـی بـه دنبال چیزی مـی‌گردد که تا مرگ او را دریـابد. بـه قول سهراب سپهری:«و اگر مرگ نبود، دست ما درون پی چیزی مـی‌گشت...» اما این بـه معنای نادیده گرفتن زیبایی‌های زندگی نیست. جالب اینکه خود سهراب مـی‌گوید:«آری آری که تا شقایق هست زندگی حتما کرد.

انشای مقایسه ای با موضوع: مرگ و زندگی

مرگ،خودرا بد جلوه داده هست ولی زندگی باانکه اسمش زندگی هست ،ولی خیلی سخت هست مثل اسمش، یک انسان زندگی کرد*
زندگی فقط نفس کشیدن نیست ،زندگی یعنی خوشبخت بودن ،خوشحال بودن .
همـه زندگی ها ب مرگ ختم مـیشود ولی بعضی از زندگی هاام ،خودشان مفهوم مرگ هستند ولی ظاهرشان خوب هست ،مثل ان مـی ماند کـه یک انسان را با ظاهرش قضاوت کنی نـه با سیرتش.
هرزندگی بازندگی ،هر مرگی با مرگی و هر ظاهری با باطنی فرق دارد .
مرگ نشان دهنده تمام شدن زندگی نیست ،مرگ شروع یک زندگی واقعی هست .
مرگ را مـیشود بـه خیلی چیزها تشبیـه کرد ویـا حتی زندگی را .
هر زندگی مرگ خودش را مـیسازد،یعنی اخر هرزندگی یک مرگ متفاوت هست ولی اخر هر مرگ به منظور هرزندگی یک جور است.

 




[انشای مقایسه ای با موضوع مرگ و زندگی :: نمونـه انشاء با ... ناسازی معنایی انشا]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 16 Sep 2018 08:05:00 +0000